منو

مشعل جوشکاری و عوامل مربوط به آن -المنتور

کاربر گرامی 1402/03/10

 مشعل ابزاری است که جوشکار در دست دارد و برای ساخت جوش دستکاری می‌شود. این وسیله یک اتصال ، یک شیر برای گاز سوخت ، یک اتصال ، یک شیر برای اکسیژن ، یک دسته برای جوشکار برای گرفتن آن ، یک اتاق مخلوط کردن (تنظیم شده در یک زاویه) که در آن گاز سوخت و اکسیژن مخلوط می‌شوند و با یک نوک در جایی که شعله شکل می‌گیرد.

*ایمنی مشعل برش برای جوشکاران مبتدی:

نکاتی برای برش ایمنی مشعل

اگر تکنیک های ایمنی مشعل برش مناسب رعایت نشود، فرآیندهای سوخت اکسی می تواند برای جوشکاران مبتدی خطراتی ایجاد کند. مشعل برش برای برش کارآمد و سریع فلزات در کاربردهای مختلف طراحی شده است. این تجهیزات کاربرد گسترده ای در بخش های ساخت و ساز، تولید و کار عمومی پیدا می کند. مشعل های برش به احتمال زیاد خطرناک ترین تجهیزات جوشکاری هستند. یک مشعل برشی که در فرآیند اکسی استیلن استفاده می شود، شعله ای با دمای بیش از 3200 درجه سانتی گراد تولید می کند. هر گونه استفاده نادرست یا نگهداری نادرست از مشعل برش می تواند باعث صدمات جدی یا کشنده شود.

درک و رعایت الزامات ایمنی مشعل برش برای اطمینان از عملکرد ایمن و به حداقل رساندن خطر حوادث ضروری است. علاوه بر این، همیشه توصیه می شود قبل از استفاده از هر تجهیزاتی به دستورالعمل های سازنده مراجعه کرده و از آنها پیروی کنید. در این مقاله، روش‌های مناسب برای اطمینان از ایمنی مشعل برش را بررسی می‌کنیم…

ایمنی مشعل برش برای جوشکاران مبتدی

برای اطمینان از ایمن ماندن و دستیابی به نتایج مطلوب، هنگام استفاده از فرآیندهای سوخت اکسی باید چند فاکتور را در نظر گرفت:

محیط کار:

قبل از شروع به کار، از ضد حریق بودن کف اطمینان حاصل کنید. اگر روی کف چوبی کار می کنید، باید کف را با آب خیس کنید یا آن را با ماسه بپوشانید. مواد قابل احتراق را در کارگاه خود نگهداری نکنید زیرا ممکن است به راحتی در اثر جرقه و شعله مشعل مشتعل شوند. محیط کار باید ضد حریق با تهویه مناسب باشد تا هرگونه گاز سمی منتشر شده در حین عملیات برش را از بین ببرد.

تجهیزات حفاظت فردی:

در طول فرآیند برش، مهم است که از خود در برابر جرقه های پرنده، سرباره و نور درخشان محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که از تجهیزات محافظ شخصی طراحی شده برای عملیات جوشکاری و برش استفاده کنید. اینها عبارتند از: عینک با لنزهای سکوریت، دستکش، پیش بند و کفش ایمنی. لباس های خود را عاری از روغن یا گریس نگه دارید زیرا جرقه ها می توانند به سرعت آنها را آتش بزنند.

ایمنی سیلندرها:

سیلندرهای اکسیژن سبز رنگ شده و حاوی اکسیژن فشرده تا 2200 psi سقوط تصادفی میتواند به دریچه سیلندر آسیب برساند و سیلندر را به یک پرتابه کشنده تبدیل کند. برای جلوگیری از سقوط تصادفی سیلندرها را زنجیر کنید.استیلن و اکسیژن در سیلندرهای جداگانه ذخیره می شوند. اگر از اکسی استیلن استفاده می کنید، همیشه ابتدا گاز استیلن را روشن کنید. اگر از گازهای سوخت جایگزین با اکسیژن استفاده می کنید، می توانید مشعل را با جریان هر دو گاز روشن کنید.

شیر تنظیم کننده اکسیژن:

گرد و غبار و کثیفی در شیر رگلاتور در صورت تماس با اکسیژن می تواند مشتعل شود. سوپاپ رگولاتور را قبل از اتصال به سیلندر تخلیه کنید تا هرگونه گرد و غبار یا کثیفی از بین برود. اطمینان حاصل کنید که فیلتر در ورودی رگلاتور همیشه تمیز و سر جای خود است.

برای جلوگیری از هر گونه فشار یا افزایش ناگهانی روی رگولاتور، توصیه می شود دریچه سیلندر اکسیژن را به آرامی باز کنید. در حین انجام این کار، به یاد داشته باشید که به یک طرف بایستید.

مهم است که هر شیلنگ را به طور مستقل تمیز کنید. برای این کار شیرها را یکی یکی به مدت چند ثانیه باز کنید.

دور از روغن یا گریس !

هر گیج تنظیم کننده با عبارت “از روغن استفاده نکنید” چاپ شده است. هرگز اتصال یا رگولاتور را با روغن یا گریس تمیز نکنید. قبل از دست زدن به سیلندرها، مطمئن شوید که دستکش و هندزفری خود را بدون روغن یا گریس نگه دارید.

در تماس با روغن یا گریس، اکسیژن می تواند شعله ور شود. همیشه شیر سیلندر را به آرامی باز کنید. اگر شیر سیلندر به سرعت باز شود، گرمای فشرده سازی مجدد باعث ایجاد دمای احتراق می شود. وجود روغن یا گریس و اکسیژن در منطقه می تواند باعث انفجار خطرناکی شود.

اندازه نوک و فشار

از اندازه و فشار صحیح نوک استفاده کنید زیرا هر نوک برای فشار خاصی طراحی شده است. فشار بیش از حد می تواند سیستم را تحت فشار قرار دهد و جریان را معکوس کند. فشار خیلی کم می تواند باعث پاشیده شدن نوک و پاپ شدن آن شود که در نتیجه فلاش بک یا عکس العمل ایجاد می شود.

در حالی که فرآیند سوخت اکسی می‌تواند خطرناک باشد، انجام اقدامات احتیاطی مناسب می‌تواند از صدمات جلوگیری کند و تجهیزات شما را روان و کارآمد نگه دارد.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

متن دیدگاه*

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
فروشگاه اینترنتی راکی ولد
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی راکی ولد