منو

جوشکاری در زیر آب !

کاربر گرامی 1402/03/16

جوشکاری در زیر آب در نگاه اول ممکن است پدیده عجیبی به نظر بیاید. چرا که جوشکاری همراه با نور و جرقه و حرارت بوده و امکان دارد تصور شود که آب می‌تواند موجب خاموش شدن جرقه و سرد شدن حرارتی که موجب جوش قطعات می‌شود گردد. از طرفی دیگر برای جوشکاری‌های برقی از آنجایی که آب رسانای الکتریسیته است، خطر برق گرفتگی برای جوشکار وجود دارد. با وجود تمام این مسائل، جوشکاری زیر آب کاربرد زیادی در صنعت پیدا کرده و به دفعات زیاد قابل انجام است. در ادامه در ویدیویی به شرح این نوع جوشکاری می‌پردازیم:

https://www.aparat.com/v/ha54Q

در آپارات ما را دنبال کنید….

جوشکاری در زیر آب در بسیار موارد شبیه جوشکاری برقی است که در هوا انجام می‌شود. در جوشکاری برقی، حرارت لازم برای ذوب فلزات و جوش دادن آن‌ها به همدیگر از طریق ایجاد قوس الکتریکی حاصل از تخلیه الکتریکی بین الکترود و قطعه فلزی انجام می‌گیرد. هنگامی که الکترون‌ها از الکترود به سمت قطعه کار پرش می‌کنند، موجب یونیزه (باردار) شدن هوا شده و الکترون‌ها از فاصله هوایی بین الکترود و قطعه عبور می‌کنند. این پدیده درون آب هم قابل اجراست. با این تفاوت که درون آب، به جای هوا مخلوط گازی شامل بخار آب و گازهای هیدروژن و اکسیژن حاصل برقکافت آب (تجزیه آب به عناصر سازنده)، یونیزه می‌شود.

برای انجام این نوع جوش نیاز به غواصی و تجهیزات خاصی است؛ که به جوشکارها کمک می‌کند در عمق دریا و اقیانوس اقدام به جوشکاری نمایند. این نوع جوشکاری از زمان جنگ جهانی اول برای تعمیر سریع کشتی‌های آسیب دیده به کار گرفته شد و در حال حاضر برای ساخت و تعمیر خطوط لوله انتقال نفت و گاز، اسکله‌ها، سکوها و سازه‌های دریایی کاربردهای بی‌شماری دارد.

انواع جوشکاری زیر آب

برای جوشکاری زیر آب از روش ها‌ی گوناگونی استفاده می‌شود که این روش‌ها از لحاظ محیط اطراف جوش به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: جوشکاری مرطوب و جوشکاری خشک. در جوشکاری مرطوب فرآیند در تماس کامل با آب صورت می‌گیرد. در حالی که در جوشکاری خشک، تجهیزاتی به منظور ایجاد فضای خشک درون آب به کار گرفته می‌شوند.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

متن دیدگاه*

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
فروشگاه اینترنتی راکی ولد
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی راکی ولد