منو

مزایای باورنکردنی ساخت داده محور

کاربر گرامی 1402/03/28

داده های خود را با راه حل های دیجیتال ارائه دهید.

دانش قدرت است و این در دنیای ساختگی صادق است. فروشگاه‌ها می‌توانند داده‌های تولید شده توسط دستگاه‌های جوشکاری را مهار کرده و از آن برای بهبود بهره‌وری، کیفیت، کارایی، انطباق و موارد دیگر استفاده کنند. در واقع، به لطف فناوری امروزی، می‌توان حجم عظیمی از داده‌های ارزشمند را به‌سرعت و به آسانی جمع‌آوری کرد و روشی را که شرکت‌های جوشکاری، بزرگ و کوچک، انجام می‌دهند، تغییر داد.

با این حال، این چه معنایی برای عملیات روزانه شما دارد؟ در اینجا نگاهی به برخی از مزایای برتر ساخت داده‌ محور می‌اندازیم.

شما فقط می توانید آنچه را که اندازه گیری می کنید کنترل کنید. این جایی است که  راه حل های دیجیتالی وارد می‌شود و می‌تواند داده‌های اساسی و بینشی در مورد عملیات شما ارائه دهد. با دسترسی به این داده ها، می توان آن ها را در بین پروژه ها، تیم ها و ماشین ها مقایسه کرد تا اطمینان حاصل شود:

پارامترهای مناسب در جای خود هستند:

با راه حل های دیجیتالی ، پارامترهای دقیق جوش نه تنها مستند می شوند، بلکه هنگام برش ها نیز ثبت می شوند. به عنوان مثال، می‌توانید یک جوشکار را در یک ایستگاه خاص راه‌اندازی کنید، بنابراین می‌توانید تعیین کنید که جوش‌های آنها مطابق با مشخصات هستند یا اینکه نرخ رسوب در طول زمان چگونه تغییر می‌کند. این پارامترها را می توان در صورت نیاز بررسی و تأیید کرد و همچنین در کنار سایر پارامترها برای ایجاد بهبود مقایسه کرد.

برای اپراتور جوشکاری، آنها می توانند این اطلاعات را – که همه آنها را می توان با سرعت نمونه برداری بالا جمع آوری کرد – در زمان واقعی مشاهده کرد. آنها می توانند فورا جریان، آمپر، زمان سفر، سرعت تغذیه سیم و گرمای ورودی را ببینند. در نتیجه، مسائلی مانند تخلخل در یک قطعه را می‌توان تقریباً بلافاصله در ناحیه دقیق جوش که در آن قرار دارد پیدا کرد که منجر به بهبود کیفیت کلی می‌شود. داده‌ها می‌توانند به همان اندازه لازم باشد، همه در یک نگاه، تا نیازهای تولیدکنندگان متخصص را برآورده کنند.

تنگناها فورا شناسایی می شوند:

اغلب اوقات، مشکلات در تولید بدون توجه باقی می مانند تا زمانی که تشدید شوند. با این حال، با ساخت داده محور، یک الگو به سرعت ظاهر می شود.

 راه حل های دیجیتال کل این فرآیند را آسان می کند، بنابراین تنگناهای پرهزینه شناسایی و بر طرف می شوند.

به عنوان مثال، آیا ماشینی در خط وجود دارد که بیشتر از سایرین در حال سقوط است؟ آیا مشکلی در مورد آمپر وجود دارد؟ سرعت تغذیه سیم یا انرژی ورودی در یک ایستگاه خاص چطور؟ راه حل های دیجیتال به شما یک نقشه راه می دهد که به شما کمک می کند کل فروشگاه خود را ارزیابی کنید و ببینید که هر ایستگاه، ماشین و جوشکار چگونه عمل می کند. هنگامی که هر مشکلی حل شد، کارایی جوش می تواند بهبود یابد و زمان، منابع و تخصص جوشکاران در خط تولید بهینه شود.

از خرابی ها جلوگیری می شود.

وقتی نرم‌افزاری در اختیار دارید، می‌توانید ببینید کدام دستگاه‌ها و چه زمانی نیاز به سرویس دارند. همچنین می‌توانید فوراً مشکلات را پیدا کنید، بنابراین خرابی کمتری وجود دارد.

در واقع، با راه حل های دیجیتال، اگر ماشینی متوقف شود، فوراً متوجه خواهید شد و می توانید به آن توجه کنید، آیا قطعه ای شکسته است یا صرفاً باید کالیبره شود. به این ترتیب، زمان و منابع زیادی را برای راه اندازی مجدد و راه اندازی آن تلف نمی کنید.

با گذشت زمان، همچنین می توانید تشخیص دهید که آیا یک دستگاه خاص دارای مشکلات تکراری است یا خیر و در نتیجه تصمیمات خرید آگاهانه تری بگیرید. حتی می‌توانید ببینید که رایج‌ترین مشکلات در بین ماشین‌ها چیست و درباره نحوه بهبود کارایی تصمیم‌گیری کنید.

: برای بهبود بهره وری نظارت می شوندKPIs

هنگامی که شاخص‌های عملکرد کلیدی را که می‌خواهید مدیریت کنید، شناختید، می‌توانید با راه‌حل‌های دیجیتال داده‌ها را برای آن حوزه‌های خاص جمع‌آوری کنید. به عنوان مثال، اگر زمان قوس الکتریکی، میزان سیم و گاز مصرف شده، و تعداد قطعاتی که در یک منطقه تکمیل می‌کنید برای شما مهم است، می‌توانید اطلاعات مربوط به هر یک از این عوامل را جمع‌آوری کنید تا اعداد بهره‌وری دقیقی داشته باشید .

شما درک روشنی از میزان جوشکاری یک شیفت در مقابل دیگری یا سرعت جوشکاری یک قطعه خاص در مقایسه با قطعه مشابه خواهید داشت. در نتیجه می‌توانید تیم خود را بهتر مدیریت کنید و در آینده پروژه‌ها را بهتر نقل قول کنید، در نتیجه همه اینها در عین غلبه بر نقاط دردناک اصلی است.

همه اینها برای شما چه معنایی دارد؟

در یک کلام: قابلیت مشاهده ساختگی مبتنی بر داده از دید بهتری برای ارزیابی و درک آنچه در طبقه مغازه اتفاق می افتد به شما می دهد. این جزئیات و اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین متوجه می شوید که در هر ایستگاه کاری، با هر جوشکار و به طور کلی در خط تولید چه اتفاقی می افتد.

با گذشت زمان، می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات تجاری بهتری بگیرید، مانند استخدام جوشکارهای اضافی یا تخصیص مجدد جوشکارهای موجود. شما همچنین می توانید مشکلات کوچک را قبل از تبدیل شدن به مشکلات گران تر برطرف کنید.

به عنوان مثال، موضوع بهره وری را در نظر بگیرید. اگر شما مانند اکثر مدیران هستید، فرض می‌کنید که جوشکاران شما در سطح مشخصی کار می‌کنند. می گویند 20 درصد از زمان خود را صرف جوشکاری می کنند. با این حال، به طور معمول، آن پیش بینی ها دقیق نیستند. هنگامی که از طریق یک سیستم مدیریت داده اندازه گیری می شود، مانند سیستم های ارائه شده از طریق Digital Solutions ممکن است متوجه شوید که جوشکاران کمتر از 10٪ از زمان خود را – یا حتی نزدیک به 5٪ از زمان خود – را صرف جوشکاری می کنند.

هنگامی که مشکلی را در بهره وری شناسایی کردید، می توانید منبع آن را پیدا کنید. هنگامی که فعالیت جوشکاران خود را دنبال می کنید، متوجه خواهید شد که آیا آنها زمان زیادی را صرف انتظار قطعات می کنند یا اینکه در جای دیگری در خط تولید مشکل وجود دارد.

پس از چند هفته، می‌توانید ببینید که جوشکاران شما چند ساعت در روز بیکار می‌نشینند یا برای تهیه قطعات در حال دویدن هستند. با این سطح دید بالا، می‌توانید پیشرفت‌هایی ایجاد کنید که بر سطح بهره‌وری کل عملیات شما تأثیر بگذارد.

زمینه دیگری که می تواند ارزشمند باشد، مستندسازی و قابلیت ردیابی است. بسته به پروژه یا مشتری، ممکن است لازم باشد دقیقاً بدانید کدام جوشکار روی چه قطعه ای کار می کند، فلز پرکننده چیست و چه مشخصاتی را رعایت کرده است.

اغلب اوقات، شرکت ها ساعت ها و حتی روزها را صرف جمع آوری این اطلاعات در صفحات گسترده می کنند. این نه تنها دست و پا گیر و وقت گیر است، بلکه می تواند منجر به اشتباهات تایپی از ورودی های دستی شود که باعث سردردهای بزرگ می شود.

با راه حل های دیجیتال، تمام جزئیاتی که نیاز دارید – در مورد یک جوشکار، جدا یا یک پروژه – در دسترس شما هستند. می توانید آنها را به جای چند روز در عرض چند دقیقه جمع آوری کنید.

نه تنها این، بلکه اگر در پروژه‌ای که روی آن کار کرده‌اید مشکلی پیش بیاید – چه برای یک ساختمان یا یک پل – شما اسناد و شواهدی خواهید داشت که نشان می‌دهد همه بخش‌ها از استانداردهای تعیین‌شده در بخش پیروی می‌کنند، زیرا اطلاعات تماما دیجیتالی هستند، همچنین یک کلیک دورتر است و شما دنبال کاغذ مورد نیاز برای محافظت از شرکت و تیم خود را خواهید داشت، همه چیزهم کاملاً ایمن است.

داده های خود را با راه حل های دیجیتالی مرتب کنید.

هر مغازه متفاوت است و برای ارزیابی به مجموعه داده های متفاوتی نیاز دارد. با این حال، چه داده های شما بزرگ باشد یا کوچک، داده های قابل اجرا به شما کمک می کند تا بهره وری را افزایش دهید، بالاترین سطح ردیابی را حفظ کنید و از دردسر و سردرد جلوگیری کنید. با راه حل های دیجیتال موجود، می توانید عملیات خود را تا حد امکان کارآمد و سودآور اجرا کنید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

متن دیدگاه*

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
فروشگاه اینترنتی راکی ولد
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی راکی ولد