منو

در اینجا نحوه عملکرد جدول آب پلاسما آمده است…

کاربر گرامی 1402/04/10

آشنایی با اصول جدول آب پلاسما
میز آب چیست؟

یک جدول آبی که به آن تشت آب یا بستر آب نیز گفته می شود شامل مخزن آب است که در زیر سطح برش قرار می گیرد. چندین میله فلزی عمودی که به آنها اسلات گفته می شود در بالای مخزن وجود دارد. این میله ها از مواد در طول برش پشتیبانی می کنند.

در طول فرآیند برش، سطح آب تا 0.25 – 0.125 اینچ زیر قسمت پایین قطعه در حال برش است. ماشین‌های خاصی برای کنترل سطح آب به دریچه‌هایی با کنترل پنوماتیک مجهز هستند. در طول فرآیند برش (کاربردهای برش HD) برخی از جوشکارها صفحه و مشعل پلاسما را در زیر آب غوطه ور می کنند.

چرا برش با پلاسما روی میز آب؟

هنگام برش پلاسما CNC، دلایل خوبی برای استفاده از میز آب به جای میز خشک یا رو به پایین وجود دارد.

در برش پلاسما CNC کنترل گرد و غبار و دود تولید شده از فرآیند برش ضروری است. استفاده از جدول آب یک راه حل عالی است. در این حالت چون فلز در حال برش در زیر لایه ای از آب قرار دارد، از تولید بخار جلوگیری می کند.

خرید یک میز آب ارزان‌تر است، نیازی به جمع‌کننده گرد و غبار ندارد (در اکثر مناطق)، صدا را کاهش می‌دهد، فلاش خطرناک قوس الکتریکی را حذف می‌کند، اعوجاج گرما را کاهش می‌دهد و قطعات را خنک نگه می‌دارد، فقط به چند مورد اشاره می‌کنیم. و با وجود اینکه این فناوری قدیمی‌تر است، تعداد قابل توجهی از ماشین‌های برش CNC پلاسما و اکسی-سوخت بزرگ همچنان با میزهای آب فروخته می‌شوند.

جدول آب پلاسما چگونه کار می کند؟

برخی از جداول آب صرفاً یک مخزن هستند که با آب پر شده و در بالای آن میله‌های سوزان هستند. اما با این کار از مزایای کامل برش پلاسما در زیر آب بهره مند نمی شوید. بنابراین، این بحث در مورد نوع جدول آبی است که سطح آب قابل تنظیمی دارد و به شما امکان می دهد صفحه و مشعل پلاسما را در زیر آب غوطه ور کنید.

ساخت جدول بسیار ساده است. یک محفظه بزرگ در میز، زیر میله های سوزان و یک سینی فولادی تعبیه شده است. این محفظه فقط در امتداد لبه پایینی خود دارای منافذی در داخل جدول آب است، بنابراین هوا می تواند در داخل آن محبوس شود، شبیه به زیر آب بردن یک کاسه وارونه. سپس با وارد کردن هوا به داخل یا خروج هوا از محفظه، آب موجود در میز به بالا یا پایین می رود.

حداقل، کنترل کننده های سطح آب دارای یک دریچه تامین هوا و یک دریچه رهاسازی هوا هستند که هوای فشرده وارد و خارج از محفظه را کنترل می کنند. این شیرها می توانند شیرهای توپی ساده ای باشند که با دست کار می کنند یا می توانند شیرهای برقی باشند که توسط CNC کنترل می شوند.

برای بالا بردن آب در میز، شیر رهاسازی بسته می شود و سپس دریچه تامین باز می شود. هوای فشرده به داخل محفظه فشار می‌آورد و آب را از طریق سوراخ‌های ته محفظه خارج می‌کند که منجر به افزایش سطح آب می‌شود. هنگامی که آب به سطح مورد نظر رسید، دریچه تامین هوا بسته می شود و دریچه آزادسازی هوا بسته می ماند و هوا را در محفظه نگه می دارد تا سطح آب بالا بماند.

برای پایین آوردن سطح آب، دریچه آزادسازی باز می شود در حالی که دریچه تامین بسته باقی می ماند و اجازه می دهد هوا از محفظه خارج شود. وزن آب باعث می شود که به داخل محفظه برگردد و هوا را از طریق اگزوز خارج کند.

برش پلاسمای زیر آب

دلیل اصلی استفاده از این نوع میز، برش پلاسمای زیر آب است. بسته به طراحی مشعل و مدل قدیمی، ممکن است بتوانید مشعل را زیر آب ببرید و بدون هیچ سخت افزار اضافی، با موفقیت برش دهید. با این حال، اکثر سیستم‌های جدید برش پلاسمای اکسیژن با قابلیت پلاسمای دقیق به یک پرده هوا نیاز دارند که روی مشعل بسته شود. پرده هوا از هوای فشرده برای ایجاد حباب در اطراف انتهای جلویی مشعل استفاده می کند تا قوس دقیق از آب محافظت شود. برخی از مشعل های پلاسما برای استفاده در زیر آب طراحی نشده اند، اما همچنان ممکن است برای بریدن صفحه ای که بالای آب قرار دارد استفاده شوند.

برای جداول بزرگتر، حتی اگر هرگز قصد بریدن در زیر آب را ندارید، یک جدول آب با کنترل سطح آب توصیه می شود. این اجازه می دهد تا سطح آب برای دسترسی آسان تر برای تمیز کردن قطعات کوچکی که بین میله های سوزان می افتند پایین بیاید.

برش اکسی سوخت روی میز آب

جدول استاندارد آب با کنترل سطح آب به گونه ای طراحی شده است که هم برای برش پلاسما و هم برای برش اکسی سوخت استفاده می شود. هنگام برش اکسی سوخت، آب نمی تواند بالای سطح صفحه باشد، اما می تواند بسیار نزدیک به پایین صفحه باشد. همچنین، باید حداقل یک اینچ عمق آب در بالای سینی در زیر میله های سوزاننده وجود داشته باشد تا از آسیب ناشی از اسپری فلز مذاب فرآیند برش اکسی سوخت محافظت شود.

بسته به نوع مواد، ضخامت و الزامات کیفیت، برخی از کاربران ترجیح می‌دهند آب را نزدیک‌تر به صفحه برش دهند، به طوری که آب پاشیده به خنک شدن قطعه در حین برش کمک می‌کند و اعوجاج حرارتی کلی را کاهش می‌دهد. سایر کاربران می‌خواهند از فرونشاندن سرباره‌ای که رخ می‌دهد اجتناب کنند، و بنابراین ترجیح می‌دهند سطح آب تا حد امکان پایین‌تر از صفحه باشد.

بنابراین، چه در حال برش پلاسما باشید و چه با سوخت اکسی، میز آب یک جایگزین ساده و مقرون به صرفه برای میز رو به پایین است.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

متن دیدگاه*

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
فروشگاه اینترنتی راکی ولد
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی راکی ولد