منو

چهار مرحله برای انتخاب صحیح نازل برای جوشکاری شما

کاربر گرامی 1402/04/25

در نظر گرفتن این عوامل می تواند به شما در انتخاب صحیح نازل کمک کند:

هنگام انتخاب نازل برای کار، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. تا حد زیادی به کاربرد جوشکاری، دسترسی مشترک و فرآیند شما بستگی دارد. با این حال، با بسیاری از امکانات موجود، تصمیم همیشه روشن نیست.

این به شما بستگی دارد که تکالیف خود را انجام دهید، بنابراین می توانید آگاهانه انتخاب کنید. این امر با توجه به اینکه نازل جوشکاری که انتخاب می کنید تأثیر زیادی بر کیفیت نهایی دارد بسیار مهم است. برای کمک به شما در این فرآیند، در اینجا چهار مرحله برای انتخاب صحیح نازل آورده شده است.

مرحله 1. یک نازل یک تکه یا دو تکه را انتخاب کنید:

اگر از استیلن استفاده می کنید، یک نازل یک تکه ضروری است. همچنین به افزایش عمر در جاهایی که گرمایش شدید است کمک می کند. با این حال، در مورد سایر گازهای سوختی، می توانید یک نازل دو تکه را برای عملکرد کارآمدتر برای برش معمولی در نظر بگیرید.

مرحله 2. سری را انتخاب کنید:

به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو نازل، ESAB سری های مختلفی را برای انتخاب نازل ارائه می دهد.

این شامل:

نازل های سری OXWELD® 1500 – CW-23، CW-400، و CW-500
برش پیوست های C-32، C-66، C-77 و C-97
مشعل های برش دستی
تمام مشعل های برش ماشینی نازل های سری PUROX® 4200 – CW-200، CW-250، و CW-300
ضمیمه های برش نوع “E” و
مشعل های برش دستی C-84

مرحله 3. ظرفیت پیش گرم کردن را انتخاب کنید:

نازلی که انتخاب می کنید به ظرفیت پیش گرمایش بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر در حال برش موادی هستید که با پوشش فولادی با زنگ زدگی و رسوب پوشانده شده اند، یا در حال برش اریب هستید، به ظرفیت پیش گرمایش سنگینی نیاز دارید.

مرحله 4. اندازه را انتخاب کنید:

ضخامت فولادی که می برید راهنمای شما در انتخاب سایز نازل خواهد بود. همچنین عواملی را در نظر داشته باشید، مانند اینکه نازل های بزرگ می توانند گاز را هدر دهند. مطمئن شوید که از فشار اکسیژن مناسب برای هر اندازه نازلی که انتخاب می کنید استفاده کنید.

نگاهی به انواع مختلف نازل:

در بیشتر موارد، نازل ها از مواد برنجی یا مسی ساخته می شوند. اگرچه نازل های کروم اندود نیز در دسترس هستند. نازل های برنجی مزایایی مانند مقاومت در برابر پاشش بهتر در کاربردهای آمپراژ کمتر نسبت به مس دارند. با این حال، آنها واقعاً می توانند در کاربردهای آمپراژ بالاتر شکسته شوند، جایی که نازل های جوش مسی وارد می شوند. این نازل ها به طور کلی مقاومت در برابر پاشش بهتری دارند و همچنین مدیریت آنها در دماهای بالاتر آسان تر است.

همچنین طیف وسیعی از اشکال، طرح ها و اندازه ها برای انتخاب نازل های اسپری وجود دارد. بهترین راه برای انتخاب این است که تصمیم بگیرید کدام نازل اجازه می دهد تا مقدار مناسب گاز برای کاربرد خاص شما به حوضچه جوش جریان یابد. شما باید از یک نازل بزرگ تا حد امکان استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که دسترسی آسان به اتصال جوش وجود دارد. این کمک می کند تا بیشترین جریان گاز محافظ را دریافت کنید و همچنین میزان پاشش را که تجربه خواهید کرد را محدود می کند.

هنگامی که میزان جریان را تعیین کردید، طیف وسیعی از گزینه های نازل وجود دارد، از جمله:

مستقیم: یک نازل جوش مستقیم قطر بزرگتری ارائه می دهد. با این حال، اگر به دنبال دسترسی عالی مشترک هستید، بهترین گزینه نیست.
گلوگاه: هنگامی که به دسترسی بهینه مفصل نیاز دارید، به جای آن یک نازل شکل گلوگاه را در نظر بگیرید. اینها به ویژه برای سیستم های جوشکاری خودکار مناسب هستند.
مخروطی کوتاه و بلند: هر دو دسترسی خوبی به مفاصل دارند و مانند نازل گلوگاه عمل می کنند. آنها برای دسترسی نزدیک در کاربردهایی مانند گوشه ها و جوش لوله ساخته شده اند.
مخروطی: یک نازل جوشکاری مخروطی شکل حداکثر پوشش گاز را ارائه می دهد. در عین حال، دید کافی را در جوشکاری دستی فراهم می کند. همچنین گاز را در حوضچه جوش تسریع می کند تا تلاطم و سایر شرایط روی جوش تأثیری نداشته باشد.
علاوه بر انتخاب های مختلف نازل در بالا، نازل های رزوه ای و لغزنده نیز وجود دارد. تفاوت اصلی سرعت و امنیت اتصال است. با یک نازل رزوه ای، اتصال ایمن تری به مشعل خواهید داشت، بنابراین مشکلی مانند نشت گاز وجود ندارد. همچنین تراز بهتری با نوک تماس خواهید داشت.

با این حال، اگر به دنبال سرعت و کارایی هستید، برداشتن و جایگزینی نازل‌های رزوه‌ای می‌تواند زمان بر باشد، مخصوصاً در مواردی که پل‌های پاشیده به نخ‌ها وارد می‌شوند. در این موارد، یک نازل لغزنده سرعت بیشتری را ارائه می دهد و در مقایسه با نازل های رزوه ای مقرون به صرفه تر است.

درباره نازل های برش OXWELD® و PUROX® ESAB:

پیروکس و آکسولد برای سال‌ها همواره به عنوان «کادیلاک» دستگاه‌های جوشکاری و برش اکسیژن شناخته می‌شوند. هر کدام در فلورانس، SC، ایالات متحده، جایی که ما بیش از 45 سال در آن مستقر بوده ایم، مهندسی، مونتاژ و آزمایش شده اند. برخی از ویژگی ها عبارتند از:

در نازل های یک تکه ما از مس سخت کشیده، الکترولیتی و سخت استفاده می شود. این گرما و سایش را تحمل می کند و همچنین از هر نازل آلیاژ مسی دوام می آورد.
نازل یک تکه ما همچنین دارای یک فضای داخلی سه گانه است، به طوری که مسیرهای گاز آینه ای صاف هستند. همچنین دارای زوایای داخلی است که برای جریان گاز غیر متلاطم و کارآمدتر گرد شده است. این کار برش های تمیز و صاف را با کمترین سطح پوست فراهم می کند.
درگاه‌های پیش‌گرم با فاصله نزدیک بر روی نازل‌های اطراف دهانه برش قرار گرفته‌اند تا شعله‌های پیش‌گرم را با غلظت بیشتری افزایش دهند.
برای گذرگاه‌های پیش‌گرم موازی طولانی، می‌توانید بدون تأثیر بر عملکرد، نازل را اصلاح کنید.
نازل های یک تکه ما یک تکه مس جامد هستند که حداکثر خنک کننده را فراهم می کند. این همیشه برای استیلن و سایر گازهای سوختی زمانی که قرار گرفتن در معرض حرارت به طور غیرعادی شدید است توصیه می شود.
نازل های دو تکه ما برای کارایی بالا با گازهای سوختی غیر از استیلن توصیه می شود. آنها از مس جامد ساخته شده اند. آنها دارای یک آستین خارجی دیواره سنگین هستند و بخش های داخلی برنجی را می توان به طور جداگانه سفارش داد تا هزینه تعویض به حداقل برسد.
صندلی های مخروطی فوراً برای ایجاد مهر و موم محکم تراز می شوند. این کار از نشتی در اطراف مهره نازل جلوگیری می کند.
هر نوع نازلی که انتخاب می‌کنید، به خاطر داشته باشید که می‌توانید عمر آن را طولانی‌تر کنید و با استفاده از محصولات ضد پاشش با پاشش پاشیدگی مبارزه کنید. چه محلول های مبتنی بر آب باشد و چه اسپری های سرامیکی، این ها به شما کمک می کنند تا نازل های خود را برای مدت طولانی تری نگه دارید تا مجبور نباشید به دفعات آنها را تعویض کنید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

متن دیدگاه*

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
فروشگاه اینترنتی راکی ولد
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی راکی ولد