منو

چگونه 2024 و 7075 را جوش بدهم؟

کاربر گرامی 1402/05/02

نکاتی برای جوشکاری آلیاژهای 2024 و 7075

اکثر جوشکاران در یافتن اطلاعات در مورد جوشکاری 2024 و 7075 مشکل دارند. دلیل آن این است که هر دو ماده متعلق به گروه کوچکی از آلیاژهای آلومینیوم هستند که در فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی غیر قابل جوش هستند.

این مواد اغلب بر روی هواپیما، تجهیزات ورزشی و سایر انواع تجهیزات حیاتی با عملکرد بالا و ایمنی یافت می شوند. این دسته از آلیاژهای آلومینیوم معمولاً روی قطعه اصلی جوش داده نمی شوند. دو آلیاژ آلومینیومی که در این دسته یافت می شود 2024 است که آلومینیوم، مس، آلیاژ منیزیم و 7075 است که آلیاژ آلومینیوم، روی، مس، منیزیم است.

چه چیزی جوشکاری 2024 و 7075 را چالش برانگیز می کند؟

آلیاژهای آلومینیوم 2024 و 7075 می توانند پس از جوشکاری مستعد ترک خوردگی تنشی شوند. این پدیده به ویژه خطرناک است زیرا بلافاصله پس از جوشکاری قابل تشخیص نیست. ترک خوردگی معمولاً بعداً هنگامی که قطعه در سرویس است ایجاد می شود. اتصال جوش تکمیل شده می تواند بلافاصله پس از جوشکاری از کیفیت عالی برخوردار باشد.

با این حال، تغییراتی که در مواد پایه مجاور جوش در طول فرآیند جوشکاری رخ می دهد، می تواند شرایط متالورژیکی را در این مواد ایجاد کند. این می تواند منجر به ریز ترک خوردگی بین دانه ای شود که ممکن است در معرض انتشار و در نهایت شکست قطعه جوش شده باشد. احتمال شکست می تواند زیاد باشد. زمان شکست غیرقابل پیش‌بینی است و به متغیرهایی مانند تنش کششی اعمال شده بر اتصال و شرایط محیطی وابسته است. همچنین بستگی به دوره ای دارد که جزء در معرض این متغیرها قرار می گیرد.

نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود:

بنابراین، آیا می توانید 2024 و 7075 را جوش دهید؟ اکیداً توصیه می شود که در تعمیر قطعات ساخته شده از این مواد دقت زیادی شود. لازم به ذکر است که در صورت وجود هرگونه خرابی جوش باعث آسیب یا صدمه به شخص یا اموال می شود، از انجام تعمیرات با جوش قوس الکتریکی روی این آلیاژها خودداری کنید و سپس آنها را به سرویس برگردانید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

متن دیدگاه*

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
فروشگاه اینترنتی راکی ولد
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
انتخاب آدرس جهت نمایش محصولات آن منطقه
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی راکی ولد